دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه

روز معلمان ایران گرامی باد

56 سال قبل در روز 12 اردیبهشت ماه سال1340 جنبش اعتراضی معلمان ایران که برای احقاق حقوق پایمال شده ی خود به خیابان ها آمده بودند ، در میدان بهارستان تهران به خون کشیده شد ودکتر ابوالحسن خانعلی دبیر دبیرستان جامی به ضرب گلوله عمال استبداد به خاک افتاد ودر خون خود درغلتید . واز آن زمان روز 12 اردیبهشت به نام روز معلم نام گرفت وبه این نام در تاریخ این سرزمین ثبت گردید .

بدون شک در تمام جوامع بشری ، تربیت نیروهای جوان ، آگاه ، کارآمد ودانشمند ، یک اقدام اساسی وبنیادی برای توسعه اقتصادی وپیشرفت های علمی واجتماعی ودر نتیجه کسب رفاه و سعادت برای آن جامعه است واین معلمان هستند که این وظیفه مهم وحیاتی را به عهده داشته واز طریق آموزش وتربیت فرزندان ملت ، فردای بهتری را برای میهن خود رقم می زنند . به همین دلیل در جوامع پیشرفته به تامین رفاه و وضع معیشت معلمان توجه ویژه مبذول نموده واجازه نمی دهند که زندگی آنان در مضیقه وتنگنا قرار گیرد . تا معلمان قادر باشند که به این رسالت بزرگ خود جامه عمل بپوشانند و دغدغه های امور جاری زندگی آنان را از وظیفه خطیری که بر دوش دارند باز ندارد .

اما متاسفانه در شرایط کنونی کشورمان ، تورم وگرانی طاقت فرسا ، وضعیت معیشتی معلمان شریف ایران را آن چنان مختل نموده که آنان ناگزیرند که هر روز برای استیفای حقوق خود دست به اعتصاب و اعتراض بزنند وحاکمیت به جای پاسخگویی به مطالبات برحق آنان وتامین معیشت این قشر فرهیخته ، با برخوردهای خشونت بار دست به بازداشت وزندانی کردن معلمان ونمایندگان آنان می زند . واین در حالیست که هر روز در کشور فساد های مالی چندین میلیاردی جدیدی بر ملا می شود وهر روز منابع عظیمی از ثروت این ملت در این جا و آن جا بیهوده وبر خلاف منافع ملی به هدر داده می شود .

جبهه ملی ایران روز معلم را به معلمان شرافتمند کشورمان تبریک گفته وپشتیبانی کامل خودرا از جنبش های حق طلبانه آنان اعلام می نماید واز حاکمیت بر قدرت نشسته می خواهد که به خواسته های برحق قشر فدا کار و آینده ساز معلم گوش فرا داده ومعلمان معترض زندانی را هر چه سریع تر در سراسر کشور آزاد نماید .

 دوازده اردیبهشت ماه 1396

تهران جبــهه ملــی ایــران