دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه

جبهه ملی ایران :از بانو نسرین ستوده و آقای دکتر فرهاد میثمی می خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهند

ما جلوگیری از درمان  انسان آزاده و میهن دوست، بانو نرگس محمدی را به شدت محکوم می کنیم.

خبر دردناک بیماری شدید نرگس محمدی که پیش از درمان کامل به زندان بازگردانده شد موجب نگرانی انسانی و ملی است. نرگس محمدی که به جرم شرکت در پایه گذاری کانون مدافعان حقوق بشر و کارزار لگام (حذف گام به گام اعدام) و برنده جایزه حقوق بشری ساخاروف که به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده، پس از سه سال محرومیت از مرخصی برای عمل کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده بود که پیش از درمان بیماری های دیگرش که آمبولی ریه و فلج عضلانی است به زندان بازگردانده شد .

نسرین ستوده از چهره های جهانی حقوق بشری با اعتصاب غذای خود در اعتراض به دستگیری و زندانی کردن شوهر و همکارش، رضا خندان، همه را نگران سلامتی خود کرده است. اتهامات خانم ستوده شرکت در جنبش لگام و اتهامات موهوم دیگری است  که هیچکدام از آنها حتی در هیچ قانون جمهوری اسلامی پیش بینی و جرم شناخته نشده، می باشد. ما به حبس غیرقانونی نسرین ستوده و رضا خندان اعتراض داریم و نگران سلامتی این بانوی کوشنده میهن دوست و آزادیخواه هستیم؛ و از ایشان خواستاریم که اعتصاب غذای خود را هر چه زودتر بشکند که وجود او برای ادامه مبارزه مسالمت آمیز سیاسی و حقوق بشری مورد نیاز ملت ایران است.

دکتر فرهاد میثمی زندانی سیاسی و حقوق بشری برجسته دیگری است که جان خود را در اعتراض به ستمگری و بی قانونی با اعتصاب غذای طولانی مدت به خطر انداخته است و ما نگرانی سلامتی او هستیم. دکتر میثمی مردیست که از زمان دانشجویی دغدغه محرومان جامعه، بویژه کودکان، را داشته و با درآمد فعالیت انتشاراتی خود ، کمکهای شایانی به آموزش کودکان محروم در سراسر کشور کرده است. اکنون در اعتراض به حقوق مدنی و انسانی هموطنانش که هیچ قانونی بجز سلیقه شخصی دادرسان آن را جرم تعریف نکرده، به زندان افتاده و نزدیک شش هفته است که در اعتصاب غذا بسر میبرد. مهم ترین محور فعالیت های فکری و اجتماعی او در این سال ها که وی را به بانو نسرین ستوده و آقای رضا خندان نزدیک می کرد حقوق بشر و مبارزه مدنی با خشونت در ابعاد مختلفش بود .  ما بشدت نگران شرایط وخیم جسمی او هستیم و از او میخواهیم که به خاطر همان کودکان محروم از تحصیل، دست از اعتصاب غذا بردارد و خود را برای مادر و کودکانی که چشم به راهش هستند سالم نگه دارد.

جبهه ملی ایران ضمن اعتراض به زندانی کردن این شخصیت های برجسته آزادیخواه، پاک نهاد،و میهن دوست ، آزادی هر چه زودتر آنان را خواهان است .

ما زنده می خواهیمت، برخیز و نو کن پیمان      

صد کار کارستان هست، این گام آغازین است

اول مهر ماه 1397 خورشیدی

تهران شورای مرکزی جبهه ملی ایران