دسته‌ها
درباره ما معرفي اعضاء

پروفسورمحمدصادق مسرت : نایب رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران

پروفسور محمدصادق مسرت پزشک، سیاستمدار و دبیرکل حزب مردم ایران، نایب رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران ،عضو دایم فرهنگستان علوم ایران و استاد تمام دانشگاه تهران می باشد.

نایب‌رئیس اول شورای مرکزی جبهه ملی ایران و دبیر کل حزب مردم ایران است. مسرت از تاریخ ۱۳۸۶ به عضویت دائمی فرهنگستان علوم ایران انتخاب شد.

پروفسورمحمدصادق مسرت متولد سال ۱۳۱۱ در مشهد می باشد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان برد. وی سپس به آلمان رفته و رشته پزشکی عمومی را از دانشگاه هایدلبرگ آلمان در سال ۱۹۵۷ و دوره تخصصی بیماری‌های داخلی و فوق‌تخصص گوارش از دانشگاه ماربورگ آلمان را دریافت کرد. او همچنین عضو انجمن متخصصان داخلی آلمان؛ انجمن گاستروانترولوژی آلمان و آمریکای شمالی و مسئول سمینارهای هلیوباکتر پیلوری به مدت شش سال بود.

پروفسور مسرت به عنوان نایب‌رئیس کلینیک داخلی دانشگاه ماربورگ آلمان  طی سالهای1369 تا 1371 فعالیت کرده و در دانشگاه در دانشگاه ماربورگ هسن آلمان به عنوان استاد و عضو هیئت علمی مشغول به تدریس بود. وی سپس در سال 1372  در دانشگاه تهران با مشغول به فعالیت شده و به سمت استاد تمامی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران دست یافت. پروفسور مسرت همچنین از بنیانگذاران اولین مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد (DDRC) و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی می باشد.

پروفسور صادق مسرت فعالیت های سیاسی خود را از دوران  نوجوانی در نهضت خداپرستان سوسیالیست آغاز کرده و بعد از آن در جمعیت آزادی مردم ایران (حزب مردم ایران) از احزاب جبهه ملی ایران فعالیت های سیاسی خود را ادامه داد. پروفسور مسرت در اروپا نیز فعالیت های سیاسی خود را ادامه داده و از اعضای از اعضای فعال کنفدراسیون اروپا در المان بود. او پس از بازگشت به ایران نیز در حزب مردم ایران به فعالیتهای خود ادامه داده و بعد از درگذشت دبیرکل فقید حزب مردم ایران مرحوم حسین راضی در سال۱۳۸۹ ، پروفسورمحمد صادق مسرت به دبیر کلی این حزب انتخاب گردید.

 دکتر مسرت در سال 1390 به عضویت در شورای مرکزی جبهه ملی و سپس به عضویت در هیئت رئیسه شورای مرکزی انتخاب شد.