دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه برجسته ترین ها

نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به آقای دکتر عبدالله عبدالله

نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به آقای دکتر عبدالله عبدالله

به نام خداوند جان و خرد

ریاست محترم شورای عالی مصالح ملی افغانستان، عالیجناب آقای دکتر عبدالله عبدالله،

درود بر شما.

در شرایطی این نامه را می نگاریم که ملت سلحشور افغانستان در حال پیکار با جنایتکارانی فرهنگ ستیز است، که سال هاست مورد حمایت کشورهایی تروریست پرور هستند و در طی این سال ها از هیچ برادر کشی و جنایتی فروگذاری نکرده اند و به یقین حافظه ی تاریخی جهان و به ویژه کشور هم فرهنگ  با شما در درازنای تاریخ چون کهنسال میهن ما ایران، این ددمنشی های به جامه ی ایدِئولوژی واپسگرا درآمده را فراموش نخواهد کرد.

سرزمین افغانستان که از دیرباز در تاریخ تمدن دارای جایگاه ویژه ای بوده است و چهار راه فرهنگ های باستان خوانده می شد، به سبب موقعیت استرتژیک و ژئوپولیتیکی خود سال هاست که مورد تهاجم بیگانگان بوده است. آخرین پروژه پلید در راستای تخریب فرهنگی و تضعیف سیاسی-اجتماعی این کشور، شکل دهی و تقویت و تحریک گروهی مزدورو فاقد هویت ملی و تاریخی چون طالبان بوده است که در منطقه پاکستان و عربستان و امارات متحده عربی و در فرا منطقه نیز برخی قدرت های غربی چون انگلستان در شکل گیری و تقویت و جهت دهی این گروه نقش ایفا کردند و برای حفاظت ازمنافع ملی ، امنیتی و اقتصادی خود ، منافع و مصالح ملی افغانستان را نادیده گرفته و قربانی کردند و بستری ساختند که برخی از هولناک ترین جنایات تاریخ معاصر جهان در این کشور تاریخی همچون کابوسی به وقوع بپیوندد.

نه تنها ملت های افغانستان و تاجیکستان و ایران بلکه بشریت در سوگ قتل عام هزاره ها در مزار شریف و بامیان، درماتم کودکان و نوجوانان محصل، در عزای زنان و مردان آزاده ای که در شهر و کاشانه ی خود هدف قتل عام و ترور واقع شدند و نیز کشتار بی رحمانه ی شهروندان و خبرنگار ایرانی خون گریست.

همچون القاعده وداعش و بوکوحرام ،طالبان نسخه ای از شریعت را پیاده کرد، که در تضاد کامل با انسانیت و موازین حقوق بشری بود. به ویژه بر بانوان شریف ان دیار ستم های زیادی در ابعاد مختلف روا داشت. فرهنگ ستیزی تبلور دیگرش در تضادورزی با هنر بود.  تلویزیون، سینما، تئاتر، موسیقی و عکاسی ممنوع گشت. میراث های فرهنگی به یغما رفت و تخریب شد. آن چه در بامیان رخ داد، جنایت علیه گنجینه های تاریخ انسانی بود. یا کتابخانه ناصرخسرو قبادیانی که در پل خمری که هزاران جلد از نفیس ترین کتب تاریخ اسلام و سرزمین ایران کهن را در خود جای داده بود دچار حریق طالبانیسم گردید و نابود شد. تقویم افغانستان از هجری خورشیدی به هجری قمری تغییر کرد و مجازات های خشونت باری را این گروه به اجراء گذاشت.

باری هدف از این یادآوری، که شما بسی بیشتر و عمیق تر آن را تجربه کرده اید، آن است که نخست تاکید ورزیم، اگر در ایران انگشت شمار افراد مغرض و بی خرد و کژاندیش گفتارهایی در حمایت از طالبان گفته اند، بدانید که اقلیتی مطرود و منفور ملت بزرگ ایران هستند، همان گونه که ملا اختر منصور ها و هبه الله آخوندزاده ها در افغانستان تنها به سلاح و قدرت بیگانه متکی اند نه به افکار عمومی و مردمسالاری. ملت ایران سال هاست که میزبان برادران عزیز افغانستانی است و جدا از محدودیت های حاکمیتی با آنان در تعامل می باشد و بسیار دلنگران قدرت گرفتن این گروه جنایتکار در همسایگی کشورش است. دوم آن که با یاد و گرامیداشت قهرمان ملی افغانستان شیر دره ی پنجشیر شهید احمد شاه مسعود، که در سخت ترین شرایط افغانستان دلاورانه ایستادگی ورزید و شرافت و انسانیت و مقاومت را در زندگی پربارش متجلی ساخت، از شما به عنوان یکی از همرزمان وفادارش که چون او پیوسته با شخصیت های ملی و مصدقی ایران پیوند داشته اید، تقاضا کنیم، در سطح جهانی تمام دوستداران این حوزه ی فرهنگی و تمدنی را به یاری فرا بخوانید که با تلاش های دیپلماتیک، افکار جهانی را متوجه این خطر بزرگ سازند و کشورهایشان را به حمایت از دولت رسمی افغانستان وادار نمایند و مطالبه گری کنند. امید با مجاهدت ملت افغانستان و نیروهای مردمی در کنار نیروهای دولتی و پشتیبانی افکار عمومی جهان به ویژه کشورهای همسایه و نیز حمایت های مختلف دیگر کشورها، نطفه ی شوم این گروه جنایت پیشه که تهدیدی برای بشریت است، سترون گردد و برای ساختن افغانستانی آزاد، مردمسالار، تکثر گرا، قدرتمند و امن گام هایی درخور برداشته شود.

جبهه ملی ایران، سازمان بنیان گذاشته شده توسط دکتر محمد مصدق ، ضمن محکومیت قاطعانه ی هر حرکتی در دفاع از طالبان و طالبانیسم از نظام حاکم برایران می خواهد تا با پیگیری قضایی منادیان داخلی طالبان زمینه ی قدرت گیری چنین حرکت هایی را در ایران ناکام سازد و با تمام توان دیپلماتیک ،در کنار ملت و دولت افغانستان برای مقابله ی با طالبان تمام قد بایستد و زمینه ای فراهم آورد تا گروه ها و شخصیت های مورد اعتماد ملت ایران بتوانند فراخوانی برای کمک های مردمی به نیروهای پیکارگر با طالبان و به طور کلی ملت دچار بحران های اقتصادی و اجتماعی افغانستان بدهند و بتوانند در این شرایط سخت از همسایه ی خود در حد توان حمایت کنند.

با احترام جبهه ملی ایران

تهران بیست و هشتم تیرماه 1400 خورشیدی