دسته‌ها
اعلاميه و بيانيه

در پاسخ نامه سرگشاده

درپاسخ نامه سرگشاده

درتاریخ 20 /3 /90 نامه ی سرگشاده ای بادرج نام سیزده نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران خطاب به این جانب در یکی از رسانه های اینتر نتی انتشار یافته است ، بدون این که قبلا این نامه را به مرجع مورد نظر ارسال نموده باشند .

این جانب طرح کردن نظرات درون سازمانی را در رسانه های عمومی جایز ندانسته ، این گونه حرکات را برخلاف موازین تشکیلاتی ودر جهت صدمه زدن به شئون سازمان میدانم . ولی چون از طرف تنی چند به این کار مبادرت شده است من هم ناگزیر به پاسخگوئی با همین روش هستم . درمورد این نامه سرگشاده در گفتگو با پاره ای افراد که نامشان در زیر آن آورده شده است آشکار گردید که ازاین نامه و درج اسم خود درزیر آن بی اطلاع هستند . اصولا اینگونه تشبثات وسوء استفاده از امضای افراد درزیر چنین نامه هائی در شان یک عضو شورای مرکزی که پیشگام این کارهاست نخواهد بود . افزون بر این آقای مهندس امیرانتظام به علت محظوراتی که دارند هیچگاه در جلسات شورا شرکت نمی کنند وتنها به عنوان مشاور در کنار جبهه ملی هستند نه درمتن موضوع مطروح وغیر مشورتی که اینجا از امضای ایشان سوء استفاده شده است .

اینک به عنوان توضیح به خوانندگان نامه وپاسخ به نویسندگان آن به آگاهی می رسانم که در جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران که برطبق اساسنامه درهمه حال تا تشکیل کنگره جانشین آن میباشد در تاریخ 19 / 1 /89 مصوب گردید که هفت نفر از اعضای شورا که به علت بیماری یا کهولت یا مسافرت مجاز به خارج ، درجلسات شورا شرکت نمی کنند از محاسبه ی نصاب رای شورا خارج شوند وبه احترام سوابقشان نام آنان فقط در آگهی ها درلیست شورا باقی بماند وبا این ترتیب به حکایت صورت جلسه نفرات نصاب شورا به 27 نفر تصویب شده که پس از درگذشت روانشاد حسین راضی این عده 26 نفر گردیدند. وباحضور 17 نفربرای اتخاذ هرگونه تصمیمی اکثریت دوسوم حاصل است واین اکثریت می تواند به وظایف خود در اجرای اساسنامه به ویژه اجرای اصل شانزدهم دائر بر تقویت کردن شورا بوسیله ی گزینش اعضای صلاحیت دار سازمان های جبهه ملی اقدام نماید . بسی مایه ی تاسف است که در نامه خود اعضای رای دهنده را 33 نفرقلمداد نموده وذکر کرده اید که با حضور نیافتن خود جلسه ی شورا را فاقد حد نصاب لازم برای رای گیری می دانید در حالیکه شورای مرکزی جبهه ملی برای هرگونه مذاکره و درنهایت ، اجرای رای وتصمیم با اکثریت 17 نفر آمادگی دارد ، عدم حضور شما درآن چه توجیهی جز جلوگیری و ممانعت از تقویت و انسجام جبهه ملی می تواند داشته باشد ؟ مگر اینکه اقلیتی برآن باشدکه از نظر اکثریت عدول نموده ، نظرات خودرا براکثریت تحمیل کند که این کاملا برخلاف دموکراسی در جبهه ای است که 62 سال برای تحقق آن مجاهده کرده است .

درپایان متذکر میشوم که هیچکس مخالف با تشکیل پلنوم صحیح و آبرومند وغیرقابل دستبرد برای اعضای شورای مرکزی نیست . مخالفت شورا بارای گیری غیر حضوری ومکاتبه ای که دارای عیب های فراوان است (بدون رعایت توالی فاسد واعمال نظرات کارشناسانه ) به دلیل مخالفت شدید سازمان ها و نهادهای جبهه ملی بوده است .

رئیس شورای مرکزی وهیئت رهبری جبهه ملی ایران

 ادیب برومند

30 /3 / 1390

دیدگاهتان را بنویسید