دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه برجسته ترین ها

خانم راحله راحمی پور را آزاد کنید

بانو راحله راحمی‌پور از خانواده ی اعدام‌شدگان دهه ۶۰  پس از احضار به دادسرای زندان اوین در روز ۲۷ آبان ماه جهت  اجرای حکم  شش سال و دو ماه حبس، (که پنج سال آن قابل اجراست)، به زندان مذکور انتقال یافت.

این در حالی است که بانو راحمی‌پور ۷۲ سال سن دارد و طبق نظر  پزشکان معالج به‌دلیل بیماری های عدیده شرایط تحمل زندان را ندارد.

اتهام ناحق وارده به بانو راحمی ‌پور تبلیغ علیه نظام به‌دلیل پیگیری‌ بی وقفه ایشان جهت روشن شدن سرنوشت برادرزاده‌ ی خود، که پس از تولد در داخل زندان اوین،  متاسفانه مفقودگردیده، می‌باشد.

سازمان زنان جبهه ملی ایران ضمن اظهار تأسف از این اقدام ناروا  ، امیدوار است مسئولان و ضابطین قضایی کشور با توجه به شرایط نامطلوب جسمانی  ایشان ،  و لحاظ این واقعیت  ‌که پرسش‌ و پیگیری سرنوشت مبهم و نامعلوم فرزند معصوم برادر، یک وظیفه ی غیرقابل انکار برای هر خواهری می باشد ، اقدامات مشارالیه در این راستا را غیر قانونی تلقی ننمایند. همچنین امیدوار است با برررسی مجدد، لکن بیطرفانه  پرونده ی بانو راحمی پور ،  حکم صادره  برای ایشان مورد  تجدید نظر قرار گرفته  تا نهایتا موجبات  آزادی بدون قید و‌شرط ایشان‌ هر چه سریعتر فراهم آید.

برقراری عدالت  بدون شک  موثرترین  عامل در حفظ ثبات هر جامعه ی پویایی است که مدعی دفاع و  صیانت از حقوق شهروندان خود می باشد.

سازمان زنان جبهه ملی ایران

تهران- سی ام آبان ماه ۱۴۰۲