دسته‌ها
اعلاميه و بيانيه

پیام به پلنوم جبهه ملی ایران

پیام به پلنوم جبهه ملی ایران

منعقده در تهران به تاریخ 17 آبان 1392

 

اعضا و نمایندگان محترم شرکت کننده در پلنوم ،

 

تشکیل پلنوم جبهه ملی ایران را به همه رهروان زنده یاد دکتر محمد مصدق و بویژه تمام شرکت کنندگان در آن تبریک میگوئیم و از اینکه پس از سال ها مبارزه سرسختانه توانسته اید بار دیگر برای برگزاری این اجلاس گرد هم آئید، خوشوقتیم.

 

پلنوم زمانی برگزار میشود که هم میهنانمان ما در یکی از سخت ترین شرائط تاریخ معاصر خود بسر میبرند و همچنان در تلاش برای رسیدن حقوق و آزادی های خود میباشند. جبهه ملی ایران، ادامه دهنده نهضت مشروطه و جنبش ملی کردن صنعت نفت به رهبری دکتر محمد مصدق، در طول تاریخ مبارزات 64 ساله خویش از هر فرصتی برای تحقق دموکراسی، آزادی، جدائی دین از حکومت، قانونمداری، امنیت، کار و رفاه عمومی و داشتن جامعه ای متمدن و پیشرفته بهره گرفته است. این سازمان همواره خاطر نشان ساخته است که مردم ایران زمانی خواهند توانست به اهداف فوق دست یابند که از نیروهای معتدل و فرهیخته جامعه پشتیبانی نموده، اجازه تصاحب قدرت را دیگر به هیچ فرد، خاندان، عشیره، طایفه، قبیله، قشر و طبقه خاص از اجتماع ندهند و خود را پایبند تعابیر مذهبی و ایدئولوژیهای مختلف در تعییین سرنوشت خویش و گذران روزگار نسازند.

 

جبهه ملی ایران با سابقه روشن مبارزاتی اش برای استقلال، آزادی و دموکراسی، همتائی در تاریخ معاصر ایران ندارد. این سازمان همواره یک پای ایجاد صلح، اعتدال، آرامش و آزادی در کشور بوده و رهبران آن همواره و حتی در قدرت نیز همچنان مدافع حقوق و آزادی های مردم بوده اند. به راستی که باید ارزش راه مصدق، نهضت ملی و تشکیلات جبهه ملی ایران را در این دوران تاریک تاریخ ایران بدانیم و از این ودیعه مانند مردمک چشم محفاظت نمائیم.

 

متاسفانه هنوز گاه با برخی تکروی ها، بی اعتنائی به تشکیلات و اقداماتی منافی تصمیمات مسئولان سازمان، اهداف، برنامه سیاسی و روش های جبهه ملی ایران روبرو میشویم. به این جهت ما اطمینان کامل داریم که اعضای پلنوم ضمن حفظ اتحاد درون تشکیلاتی خود، بطور جدی به بی انضباطی ها برخورد نموده، با دقت بسیار، افراد اصیل و صادق نسبت به آرمان های سازمان و پایبند به حفظ تشکیلات آن را برای شورای مرکزی گزینش خواهند نمود.

 

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش

10 آبان 1392 برابر اول نوامبر 2013

دیدگاهتان را بنویسید