دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه

پیام دکتر حسین موسویان رئیس هیئت اجرائی و مسئول تشکیلات جبهه ملی ایران به سمینار و جشن یکصد و سی و پنجمین زاد روز مصدق

سمینار و جشن یکصدو سی و پنجمین زاد روز مصدق

برای این جانب به عنوان سرباز کوچکی از خیل عظیم پیروان دکتر محمد مصدق، موجب نهایت خوشوقتی و افتخار است که جشن یکصدو سی و پنجمین زاد روز آن بزرگ مرد تاریخ ایران را به حضار گرامی وبرگزار کنندگان محترم سمینار تبریک وتهنیت عرض نمایم. مصدق در طول بیش از هفتاد سال مبارزات سیاسی و اجتماعی، با عمل کرد و اندیشه ها و مواضع خود مکتب و الگویی را به یادگار گذاشت که الهام بخش ایرانیان میهن دوست چه برای نسل های معاصر وچه برای نسل های آینده خواهد بود .

اعتقاد واقعی به استقلال وآزادی وعدالت اجتماعی ، صداقت و راستگویی ، درستکاری و پاک دستی ، شجاعت و فداکاری در راه حفظ منافع ملی ، قانون گرایی و احترام به حقوق بشر و جدا دانستن دین از دولت ، اهم پایه های فکری دکتر مصدق را تشکیل می دهند. او به ایجاد تشکل وسازمان برای نیل به اهداف ملی خود باور داشت و در هنگام انقلاب مشروطیت ، در انجمن های سیاسی آن زمان فعالانه شرکت نمود. و خود درسال 1328 برای دست یابی به اهداف وطن خواهانه اش سازمان جبهه ملی ایران را بنیان نهاد .

از آن جا که نام مصدق نمادی از استقلال و آزادی است جبهه ملی ایران پیشنهاد نمود که روز تولد مصدق روز استقلال وآزادی نامیده شود .

در اوضاع وشرایط خطیر کنونی که جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه با آن روبروست و به نظر برخی از اندیشمندان ممکن است دنیا در معرض جنگی بین المللی قرار گیرد، در میهن عزیز ما هیئت حاکمه ای بر اریکه قدرت نشسته است که با سوء سیاست ها وسوء مدیریت ها وبه هدر دادن منابع ملی کشور و با فسادهای حیرت انگیز برخی از وابستگانش و با زیر پا نهادن حقوق و آزادی های ملت و براه انداختن انتخابات غیرقابل قبول و دور از موازین دموکراسی شرایطی بس ناگوار و تلخ را برای ملت ایران فراهم نموده است . و موقعیتی ایجاد کرده که بیگانگان فرا منطقه ای و دشمنان منطقه ای ایران بتوانند برای آینده کشور ما نقشه بکشند و با پردازش و تجهیز مالی ورسانه ای دست نشاندگانشان برای میهن ما برنامه ریزی کنند .

وظیفه پیروان مصدق ومعتقدان راه اوست که راه مصدق یعنی راه استقلال و آزادی را به عنوان راه نجات ایران و راهی که میتواند ضامن سعادت و نیک بختی ملت ایران وحفظ کیان ملی باشد به همه معرفی نمایند . در این برهه حساس تاریخ میهن ، اتحاد و همبستگی همه نیروهای باورمند به ارزش های مکتب مصدق و تبیین آن ارزش ها برای نسل جوان و آحاد ملت ایران وظیفه ای مهم وبایسته است .

 1396/3/25

تهران – حسین موسویان