دسته‌ها
اخبار جبهه ملی ایران اعلاميه و بيانيه برجسته ترین ها

خشونت و تروریسم را محکوم می کنیم

دستهای پلید و جنایتکار تروریست‌های ددمنش و کوردل بار دیگر تنی چند از هموطنان بی گناه و عزیز ما را در کر مان در روز ۱۳ دی ماه با انفجار بمب به خاک و خون کشیدند.این اقدام ضد انسانی و اسف بار موجب کشته شدن بیش از صد نفر و مصدومیت صدها نفر گردید.

جبهه ملی ایران این فاجعه خونین را به ملت بزرگ ایران به ویژه به هموطنانی که در این حادثه تلخ و هولناک عزیزان خود را ازدست داده اند تسلیت می گوید وضمن محکوم کردن شدید این جنایت هولناک،خواهان پیگیری و مجازات عاملان آن می باشد.

جبهه ملی ایران افزون بر محکوم کردن یک چنین کشتار بی رحمانه ای ،دستگاه امنیتی کشور را به خاطر نا توانی در جلوگیری از چنین ترور دهشتناک و درد آوری مسئول و مقصر می داند.

چگونه است که دستگاه های امنیتی رنگارنگ جمهوری اسلامی در سرکوب دانشجویان ،کارگران،معلمان،بانوان گرانقدر وتمام ملت ایران که با روش های مدنی و متمدنانه نسبت به شرایط ناهنجار کشور اعتراض می کنند،هیچ کم و کاستی ندارند و با روش های غیر قانونی ،مردم حق طلب و معترض ایران را مورد سرکوب شدید قرار می دهند،اما برای پیشگیری و مقابله با اقدامات جنایتکارانی که فاجعه کرمان را آفریدند عاجز و ناتوانند؟

جبهه ملی ایران بسته بودن فضای سیاسی کشور و فقدان آزادی های اولیه و ضروری برای جوامع بشری مانند آزادی احزاب،آزادی اجتماعات،آزادی مطبوعات و آزادی انتخابات و عدم امکان بروز اعتراضات قانونی و مسالمت آمیز را عامل اصلی ساخته شدن بستر برای اقدامات خشونت آمیز وتروریستی در جامعه می داند.

هیات رهبری اجرائی جبهه ملی ایران

تهران-پانزدهم دی ماه 1402